2007/10/15

på min två och en halvtimmes-paus sitter jag i biblioteket på centre george pompidou och försöker desperat komma in på studera.nu:s hemsida efter att en fågel viskat i mitt öra att idag är sista dagen att anmäla sig till kurser inför våren. sidan fungerar inte. när jag slutar jobbet är klockan halv tio och alexandra har födelsedagsfest på la cordonnerie. tout y sera, moi aussi. det verkar som att jag får stanna här helt enkelt. jobba femton timmar i veckan på cojean och plugga på sorbonne eller någon annanstans parallellt. it has crossed my mind. några gånger. studera.nu:s meddelande att "webbsidan kan inte visas" känns som det avgörande signet.

jag har alldeles för mycket att berätta och alldeles för lite tid kvar av min paus så jag säger bara att saturday was THE NIGHT! trettiofem pers på våra cirka trettiofem kvadrat (tur vi hade taket), ungefär hälften fransmän och resten svenskar varav hälften var folk jag inte kände. jag har aldrig haft en så bra fest förut, folk struntade till och med i la fête på cité universitaire för att stanna hos oss och DÅ ÄR DET BRA! det var bra. c'etait super. en fait c'etait genial!

..och jag pratade franska nästan hela tiden.

back to work. il y a des machines à jus à nettoyer et des plateaux à laver et 1000 trucs à faire chez cojean figaro. mais ca me fait rien. je l'aime bien. en fait je l'aime vraiment bien.

bisous.

ps. efter ytterligare några försök fungerade sidan men datumet är visst framflyttat till den artonde. jag är ledig från jobbet imorgon. ska ta min dagbok till valmy och försöka komma på vad jag vill med min vår och mitt liv och mig och sådär. ca sera dur. kan behöva ett pepp-sms. +33620456288.

Inga kommentarer: