2009/03/31

oh glada dag

earth hour firades med färdiggrillade kycklingklubbor, avokadosallad (tillagad under mobilficklampeljus) jordgubbar och medaljongmärkt rödvin. till och med datorerna var avstängda och det tror jag var första gången.. nånsin? det var fint. romantiskt till och med. jag önskar det var earth hour oftare.

jag och josefin drack förmiddagskaffe på malongo i latinkvarteret idag och pratade prestationsångest och studier mellan studierna, som vanligt. på hemvägen blev vi avundsjuka på alla sollapande fransmän på seine-kajen i en sekund eller två, innan vi kom på att inget hindrade oss att göra som dem. så det gjorde vi. tittade på en tjugofem pickupbilar lång poliskaravan påväg västerut och vinkade (inte) åt förbipasserande på sightseeingbåtar.

ikväll ska jag börja på kören igen, inför stundande valborg.

en annan nästan lika glad nyhet är att vi fått bostadsbidrag (!!!) vilket minskar (den iofs redan betalda) hyran med (typ) 22 %! oh glada dag!

3 kommentarer:

mams sa...

Så glad att du är glad!
Tittar just nu på en glad meteorolog på Tv som berättar att det ska bli 14 plusgrader i gamla Svedala
Hurra!

Anonym sa...

du tjejen... jag får lite gåshud när jag läser det du skriver.
Maria u

Jeanette sa...

Hej!

Jag råkade av en slump komma in på din blogg för ett tag sen och går nu in med jämna mellanrum. Jag är helt Paristokig och måste säga att jag är grymt avundsjuk på hur du verkar ha det! I höst planerar jag och en kompis att ta oss till Paris och stanna där ett år eller så, förhoppningsvis. Tänkte fråga om du har några tips på hur man går till väga att få tag på en lägenhet och kanske lite andra praktiska saker?

Ha det!